Výstaviště České Budějovice

Profil společnosti

Akciová společnost Výstaviště České Budějovice a. s. patří již po řadu let mezi přední organizátory výstav a veletrhů v České republice. Organizování veletrhů a výstav, realizace externích zakázek, nabídka komplexních reklamních služeb klientům v  jihočeském regionu, v České republice i dalších zemích Evropy jsou základní nosné programy akciové společnosti, jejímž posláním je jednak tyto aktivity nadále rozšiřovat a zkvalitňovat a zároveň svojí činností napomáhat rozvoji výstavnictví v České republice a upevňovat si v něm své přední postavení.

Největší devizou je vlastnictví výstavního areálu o rozloze 25 ha situovaného v blízkosti centra Českých Budějovic při mezinárodní komunikaci E 55. Součástí lesoparkového výstavního areálu je 27 pavilonů. Z tohoto počtu se pravidelně konají výstavy v 15 pavilonech s celkovou výstavní plochou 6 000 m2, z nichž 3 pavilony se mimo hlavní výstavy pronajímají. Dalších 12 pavilonů je pronajato celoročně. Z pavilonů, ve kterých probíhají výstavy, je 11 vytápěných. Velká část volných výstavních ploch o rozloze 35 649 m2 je upravena zatravňovacími tvárnicemi, štěrkovými plochami a zámkovou dlažbou. Zbývající volné plochy jsou zatravněné, zčásti odvodněné.

V posledních letech je velmi úspěšně se rozvíjející činností využívání zrekonstruovaného víceúčelového pavilonu Z (především pro plesy, konference, semináře, kulturní a společenské akce a firemní prezentace) a pavilonu R2 (konference, semináře, kulturní a společenské akce, firemní prezentace a soukromé akce).

 
Od srpna 2011 tyto aktivity významně posílil a zkvalitnil nový multifunkční pavilon T, který je jednou z dominant jihočeské metropole, s exkluzivním umístěním v centru města na levém břehu Vltavy. Nový pavilon T patří mezi významná multifunkční a výstavní centra, kapacita prostor umožňuje realizaci akcí až pro 2 240 účastníků v halách a saloncích s různou kapacitou. Využitelná výstavní plocha je 2 120 m2. Vysoká technická úroveň a variabilita vnitřních prostor umožňuje uspořádání nejen veletrhů, výstav, kongresů a konferencí, ale také společenských a sportovních akcí, banketů a kulturních představení.

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. získal 100 % akcií své dceřiné společnosti Výstaviště České Budějovice, a.s.

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond (PGRLF) se dne 13. 6. 2017 stal 100% vlastníkem společnosti Výstaviště České Budějovice, a.s. (VČB). Tento krok byl učiněn v souladu se schválenou Strategií rozvoje PGRLF, a.s. pro roky 2016 – 2020. Tím se pomůže k  dalšímu rozvoji společnosti a areálu VČB tak, aby se z něj stalo především moderní místo pro pořádání výstav a zajímavých akcí. V neposlední řadě dojde k zpřístupnění areálu veřejnosti a občanům Českých Budějovic.

„Výstaviště České Budějovice patří k významným organizátorům výstav a veletrhů v České republice s dlouholetou tradicí. Díky tomu, že se Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond stal jediným vlastníkem, bude možné na tuto tradici navázat a rozvíjet ji. Výstaviště by se mělo stát moderním prostorem, kde se bude konat nejen naše nejvýznamnější zemědělská výstava Země živitelka, ale i jiné akce,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

Proces nabytí akcií trval déle než rok. V roce 2016 byl odkupem od minoritních akcionářů navýšen podíl PGRLF ve VČB nad 90 %. V roce 2017 bylo na základě rozhodnutí jediného akcionáře PGRLF, který jedná prostřednictvím ministra zemědělství, rozhodnuto o nuceném přechodu všech akcií ostatních akcionářů na hlavního akcionáře, tedy na PGRLF. Tento krok byl schválen usnesením valné hromady VČB ze dne 9. 5. 2017.

PGRLF jako jediný akcionář chce nadále zachovat hlavní předmět činnosti Výstaviště České Budějovice, a.s., který je obsažen v názvu společnosti. Udržení rentability tohoto předmětu činnosti je v dnešní době velmi obtížné, a z tohoto důvodu bylo již v roce 2016 učiněno mnoho kroků k dalšímu rozvoji společnosti, včetně výrazné obměny managementu i orgánů společnosti.

V současné době jsou schvalovány základní rozvojové záměry, plány a studie, na základě kterých by se areál měl přetvořit v moderní a konkurenceschopné výstaviště. Chceme otevřít cestu zemědělské veřejnosti a dále rozvíjet nejvýznamnější výstavu Země živitelka, která umožňuje prezentaci zemědělské produkce a výrobků. Chceme, aby VČB bylo výkladní skříní tuzemského zemědělství. Areál výstaviště bude zpřístupněn široké veřejnosti a i v době, kdy se nebudou konat výstavy, by měl sloužit jako odpočinková zóna uprostřed města vhodná pro trávení volného času všech věkových skupin občanů.

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. (PGRLF) byl založen v roce 1993 a jediným akcionářem je Ministerstvo zemědělství ČR. Jeho hlavní činností je poskytování podpor formou dotací úroků z úvěrů, finanční podpora pojištění, poskytování úvěrů a půjček či poskytování finančních prostředků ke snížení jistiny úvěrů.

Historie společnosti

Výstavnictví má v jihočeském regionu bohatou tradici, jejíž kořeny sahají až do poloviny 19. století. Již v roce 1848 probíhaly v Českých Budějovicích výroční trhy organizované čtyřikrát ročně. Současná činnost akciové společnosti navazuje na akce pořádané od roku 1960 jako regionální zemědělské výstavy. V té době byl areál spravován Parkem kultury a oddechu České Budějovice.

Od roku 1972 byl znám pod názvem „Zemědělské výstaviště - Park kultury a oddechu České Budějovice" a následně byl název změněn na „Celostátní zemědělská výstava Země živitelka České Budějovice". V roce 1981 přešel výstavní areál pod správu Ministerstva zemědělství a výživy ČR s názvem „Výstavnictví zemědělství a výživy České Budějovice" příspěvková organizace, jejíž název byl k 1. březnu 1991 změněn na „Park Centrum - propagační a tisková služba MZe ČR".

K 1. lednu 1994 došlo v souladu s privatizačním projektem ke vzniku Park Centra, a. s. V roce 1997 byl přijat nový název společnosti „Výstaviště České Budějovice a. s."  a nové logo. V roce 1999 akciová společnost výrazně posílila svoji image získáním certifikátu ČSN EN ISO 9001.

Z pohledu krátkodobé historie došlo k nejvýraznějšímu nárůstu výstavních aktivit po roce 1990. Díky promyšlené strategii se podařilo v průběhu uplynulých let vytvořit solidní základy prosperity celé řady výstavních akcí a upevnit tak pozici českobudějovického výstaviště mezi veletržními správami a výstavišti a zaujímat přední místo v celé České republice.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace